7 Şubat 2011 Pazartesi

Murakami'yle Yola Devam

Murakami'nin tek kitabını okumak yetmedi açıkçası ve bulduğum başka bir kitabıyla yola devam ettim; "Zemberekkuşunun Güncesi" bu seferki romanının adı ve bana göre, okuması son derece keyifli.

Romanı (735 sayfa) henüz bitiremedim ama yine de birkaç şey yazmak istedim. Murakami'nin romanları insanda ilginç, eşsiz bir rüya görüyormuş hissi yaratıyor. Okurken, sanki bir rüyanın içindeyiz. Bunun dışında, son derece sıradan insanların başına gelen sıradışı olaylar da okuyucuyu çok etkiliyor bana göre, çünkü çoğumuzun hayatı, çoğu zaman son derece sıradan. Ancak Murakami sayesinde, sıradan bir, hukuk bürosu çalışanının başına gelenleri okurken hayatın aslında her an sürprizlerle dolu olduğunu düşünüyoruz.

Kısaca, Murakami'nin büyülü, gizemli dünyasının içine okur olarak bir kez girince çıkmak zorlaşıyor ve insan yüzlerce sayfanın nasıl geçtiğini anlamıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder